Agencja Bravo Bodoni i Karolina Fiedor to laureaci konkursu na logo i hasło 200-lecia UW, który ogłosiliśmy 19 listopada ubiegłego roku. Siedmioosobowa komisja wybrała ich prace spośród prawie 300 nadesłanych propozycji.
W kategorii „logo i hasło” wygrała firma Bravo Bodoni, która od ponad dwóch lat zajmuje się projektowaniem graficznym ze szczególnym uwzględnieniem identyfikacji wizualnej marek. Projektanci zaproponowali prosty, niemal geometryczny znak i lapidarne hasło: „Dwa stulecia. Dobry początek”. Przy wyborze komisja kierowała się kryteriami określonymi w regulaminie konkursu. Logo miało być proste, nowoczesne i oryginalne, a hasło łatwe do zapamiętania, czytelne i niepowtarzalne.
– To musiał być projekt pokazujący współczesny Uniwersytet. Nie chcieliśmy wybierać logo stylizowanego na coś dawnego, bo ono zawsze będzie występować obok logo Uniwersytetu Warszawskiego i bardzo dobrze z nim kontrastować – mówi prof. Maria Poprzęcka, wieloletnia dyrektor Instytutu Historii Sztuki UW, dziś pracownik Wydziału „Artes Liberales” UW. – Jednocześnie hasło „Dwa stulecia. Dobry początek” odnosi się do przeszłości i w dosyć dowcipny sposób sygnalizuje coś nowego. To nie jest nudne, oczywiste, redundantne hasło. W tym haśle jest energia, energia podszyta poczuciem humoru, a ja uważam, że to zawsze bardzo dobrze działa – dodaje przewodnicząca komisji.
W kategorii „hasło” nagrodzono Karolinę Fiedor, absolwentkę anglistyki i studentkę germanistyki na UW. „Studiuj. Dyskutuj. Twórz” – propozycja laureatki – zdaniem komisji trafnie i zwięźle oddaje proces ewolucji intelektualnej, która dokonuje się w trakcie studiów. Kojarzy się z rekrutacją i zachęca do studiowania, dlatego komisja zdecydowała, że w czasie jubileuszu hasło będzie wykorzystywane do celów rekrutacyjnych i promocyjnych uczelni.
Wybór urodzinowego znaku i hasła był pierwszym krokiem do opracowania identyfikacji wizualnej obchodów 200-lecia. To na nich będzie budowana komunikacja wizualna Uniwersytetu na czas jubileuszu.
Więcej o zwycięskich projektach i ich autorach będzie można przeczytać w najnowszym numerze „UW”. Pismo będzie dostępne w drugiej połowie marca.