Gdyby wszystkie filmy o laureatach grantów European Research Council połączyć w jeden, miałby on zaledwie 5,5 minuty. Jednak tyle wystarczyło, by pokazać, jak ciekawych i inspirujących wykładowców można spotkać, studiując na UW. Obrazy publikowane na kanale YouTube i na facebookowym profilu uczelni obejrzano blisko 66 tys. razy. A to dopiero początek filmowych wizytówek Uniwersytetu.
Żeby zachęcić do studiowania na UW najlepszych kandydatów z zagranicy, nie wystarczy naszym zdaniem podkreślać, że Warszawa tętni życiem, a koszty utrzymania w Polsce są niskie. Chcieliśmy pokazać, że Uniwersytet to nie tylko bardzo dobra uczelnia, ale też liczący się w świecie ośrodek naukowy.
O najbardziej prestiżowe europejskie granty badawcze przyznawane przez ERC rywalizują co roku tysiące naukowców z prawie całego świata. Konkurencja jest ogromna, grant udaje się zdobyć tylko najwybitniejszym. Do Polski na razie trafiło 14 takich subsydiów, aż połowę wywalczyli pracownicy UW.
Podaj dalej Filmowe wizytówki 7 pracowników naszej uczelni stworzył Mirosław Kaźmierczak, absolwent Wydziału Dziennikarstwa i Nauk Politycznych UW na kierunku dziennikarstwo i komunikacja społeczna, specjalność fotografia prasowa, reklamowa i wydawnicza. Jest stałym współpracownikiem pisma uczelni „Uniwersytet Warszawski” oraz autorem większości zdjęć publikowanych na stronie internetowej UW.
Mimo niezwykle krótkiej formy – każdy film trwa około 40 sekund – udało się uchwycić osobowość bohaterów i pokazać, czym zajmują się w swej pracy. A tematyka ich zainteresowań jest niezwykle szeroka: od odkrywania tajemnic wszechświata, przez kryptowalutę zwaną „bitcoin”, po język nahuatl. Filmy obejrzano prawie 66 tys. razy. Użytkownicy polecali je sobie na Facebooku, udostępniając na swoich profilach, dzięki czemu sylwetki naszych naukowców zagościły m.in. na stronie Ambasady RP w Chile oraz Sociedad Espacial Mexicana.
Kolejna premiera1 grudnia opublikowaliśmy siódmy, czyli ostatni odcinek cyklu o laureatach grantów ERC. To jednak nie koniec filmowych niespodzianek. Pod koniec października Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego ogłosiło wyniki konkursu „Promocja kształcenia na polskich uczelniach wśród cudzoziemców”. Uczelnie mogły zgłaszać pomysły na innowacyjne sposoby zachęcania zagranicznych kandydatów do studiów w Polsce. Spośród wszystkich zgłoszonych wniosków wybrano 11, w tym projekt Uniwersytetu Warszawskiego. Każda uczelnia mogła starać się o 100 tys. zł.
Uniwersytet przygotuje aplikację mobilną w języku angielskim, skierowaną do zagranicznych kandydatów i studentów, będącą przewodnikiem po UW. Każdy, kto zainstaluje aplikację na telefonie, będzie też otrzymywał aktualne informacje o życiu uczelni. Drugim elementem projektu będzie film w języku angielskim – wizytówka Uniwersytetu i Warszawy.