W jaki sposób Uniwersytet Warszawski korzysta z narzędzi generatywnej sztucznej inteligencji? Studenci, doktoranci, uczestnicy studiów podyplomowych i pracownicy uczelni mogą wypowiedzieć się na ten temat w ankiecie przygotowanej przez DELab UW.
„Generatywna Sztuczna Inteligencja na UW: Możliwości, Wyzwania i Perspektywy” to tytuł przygotowanej przez zespół Digital Economy Lab (DELab) UW ankiety, w której mogą wziąć udział wszyscy studenci, doktoranci, uczestnicy studiów podyplomowych i pracownicy uczelni.
W badaniu określane są m.in. częstotliwość korzystania z narzędzi genAI, źródła wiedzy o generatywnej sztucznej inteligencji czy sposób jej postrzegania w kontekście etycznym. Ankieta służy diagnozie aktualnego podejścia do generatywnej sztucznej inteligencji, tj. określeniu, jak członkowie społeczności uczelni postrzegają jej potencjał, a także ustaleniu, czy wspólnota akademicka wykorzystuje ją praktycznie w swojej codziennej nauce i pracy.
W związku z dynamicznym rozwojem systemów generatywnej sztucznej inteligencji i koniecznością dostosowywania do niego kształcenia akademickiego 8 grudnia 2023 roku Uniwersytecka Rada ds. Kształcenia podjęła uchwałę w sprawie wytycznych dotyczących korzystania z narzędzi sztucznej inteligencji w procesie kształcenia. W dokumencie znajdują się wytyczne i rekomendacje skierowane zarówno do studentów, jak i nauczycieli akademickich.
Wytyczne URK dotyczące sztucznej inteligencji w procesie kształcenia