6 marca zainaugurowano III edycję programu szkoleń skierowanych do promotorów i promotorek rozpraw doktorskich na Uniwersytecie Warszawskim. W uroczystości wziął udział m.in. prof. Adam Niewiadomski, prorektor UW ds. doktoranckich i prawnych.
– Chcemy rozwijać nasze szkoły doktorskie w ten sposób, by były jak najlepsze i by kształciły najlepszych doktorantów. W związku z tym podejmujemy liczne działania projakościowe skierowane nie tylko do doktorantów, ale również do promotorów. Szkolenia takie jak te, których program dzisiaj inaugurujemy, dążą do udoskonalenia relacji mistrz – uczeń i wypracowania „złotego standardu” w relacjach promotorów z doktorantami – powiedział prof. Adam Niewiadomski, prorektor UW ds. doktoranckich i prawnych.
Wydarzenie inaugurujące III edycję programu szkoleń dla promotorów i promotorek rozpraw doktorskich na Uniwersytecie Warszawskim odbyło się 6 marca w budynku UW przy ul. Dobrej 55. Wzięli w nim udział m.in. dyrektorzy szkół doktorskich oraz przedstawiciele władz wydziałów.
Dyskusja o promotorach i doktorantach
W programie inauguracji znalazł się także panel dyskusyjny pt. „Relacja promotor/promotorka – doktorant/doktorantka – jakie szanse i wyzwania?”. W dyskusji udział wzięli prof. Jerzy Kijowski, prof. Karolina Krasuska (Ośrodek Studiów Amerykańskich), prof. Julia Kubisa (dziekana Wydziału Socjologii), Dominik Puchała (przewodniczący samorządu doktorantów UW) oraz prof. Paweł Stępień (dyrektor Międzydziedzinowej Szkoły Doktorskiej). Dyskusje moderowała Maria Golińska-Wapińska, pełnomocniczka ds. rozwoju szkół doktorskich w Pionie Prorektora ds. doktoranckich i prawnych.
IDUB dla promotorów
To już III edycja programu szkoleniowego. Jej uczestnicy będą zapoznawać się z takimi zagadnieniami, jak:
- indywidualny plan badawczy;
- budowanie relacji mentorskiej
- finansowanie badań i rozwoju kariery naukowej;
- sztuka porozumiewania się i udzielania informacji zwrotnej;
- rozwiązywanie konfliktów;
- kwestie formalne związane z opieką doktorską;
- neuroróżnorodność w środowiskach akademickich;
- komunikacja z osobami w kryzysie psychicznym.
Tematy szkoleń ustalone zostały na podstawie badania potrzeb promotorów i promotorek.