Uniwersytet Warszawski Dla mediów

Eksperci

Biuro Prasowe pośredniczy w kontaktach mediów z pracownikami uczelni. Dziennikarzy chcących uzyskać pomoc w tym zakresie prosimy o kontakt mailowy: media(at)uw.edu.pl. Godziny pracy biura: od 8.00 do 16.00 od poniedziałku do piątku.

 

Wjazd na teren UW i nagrywanie ekspertów

Wjazd ekip telewizyjnych na teren kampusu głównego UW (Krakowskie Przedmieście 26/28) możliwy jest po wcześniejszym zgłoszeniu i uzyskaniu zgody Biura Prasowego UW. Wizerunek UW może być wykorzystywany w materiałach dotyczących bezpośrednio uczelni oraz działalności osób aktualnie związanych z UW.

 

Aby dokonać zgłoszenia, prosimy o przesłanie maila na adres media(at)uw.edu.pl. W wiadomości należy podać datę i godzinę planowanego nagrania, informację, z kim zostanie przeprowadzone i na jaki temat, nazwę redakcji, kontakt do osoby odpowiedzialnej za materiał, numer rejestracyjny samochodu (jeśli niezbędny jest wjazd na teren kampusu UW) oraz informację, przez którą bramę wjeżdżać będzie ekipa (od strony Krakowskiego Przedmieścia czy od ul. Oboźnej). Informacje te zostaną przekazane do uniwersyteckich strażników, aby umożliwić Państwu sprawny wjazd i wykonanie nagrania.

UW w mediach

Każdego roku w prasie drukowanej – ogólnopolskiej i lokalnej – oraz w telewizji i radiu ukazuje się ponad 20 tys. materiałów, w których wzmiankowany jest Uniwersytet Warszawski. W portalach internetowych uczelnia pojawia się ponad 80 tys. razy, a w mediach społecznościowych (Facebook, Twitter/X, Instagram) – ponad 50 tys. razy.

 

W 2023 roku rzeczniczka prasowa i pracownicy Biura Prasowego UW udzielili około 500 odpowiedzi na pytania dziennikarzy różnych redakcji oraz Polskiej Agencji Prasowej. Wypowiedzi były cytowane łącznie w około 1000 materiałów. Dziennikarze najczęściej zadawali pytania dotyczące inauguracji roku akademickiego, organizacji kształcenia, sukcesów pracowników, doktorantów i studentów, istotnych badań naukowych, przebiegu rekrutacji, studentów zagranicznych, pomocy materialnej, wsparcia psychologicznego, inwestycji na uczelni, Programu Wieloletniego, akademików, wynagrodzeń, działań i procedur antydyskryminacyjnych, pozycji uczelni w rankingach, postępowań dyscyplinarnych, bieżących wydarzeń, spraw personalnych.

 

Pracownicy UW występują w kilkudziesięciu materiałach prasowych, radiowych i telewizyjnych tygodniowo jako eksperci komentujący bieżące wydarzenia ze świata polityki, nauki, biznesu czy kultury i sztuki. Biuro Prasowe UW pośredniczy w kontakcie między dziennikarzami a pracownikami uczelni. Biuro Prasowe UW prowadzi bazę ekspertów, w której znajdują się wpisy dotyczące około 2 tys. naukowców.

 

Wśród tematów dotyczących UW, które w ostatnich miesiącach wzbudzają szczególne zainteresowanie opinii publicznej, w tym mediów tradycyjnych, internetowych oraz użytkowników mediów społecznościowych, znajdują się:
Otwarcie budynku na górnym dziedzińcu UW

– Jestem przekonany, że nowy budynek stanie się przestrzenią, która w istotny sposób umocni współpracę międzynarodową na Uniwersytecie Warszawskim – mówi prof. Alojzy Z. Nowak, rektor UW. Na górnym dziedzińcu kampusu UW przy Krakowskim Przedmieściu stanął nowoczesny budynek, w którym siedzibę będą miały jednostki zajmujące się obsługą kandydatów na studia oraz wsparciem studentów, doktorantów i pracowników z zagranicy. Nowa przestrzeń oferuje szereg funkcjonalnych rozwiązań: wygodne pomieszczenia biurowe, pracownie warsztatowe, przestronną salę wykładową, pokoje dla pracowników naukowych, a także pokój dla rodzica z dzieckiem. Do dyspozycji studentów oddano również otwartą strefę integracyjną, która sprzyja nawiązywaniu relacji i wymianie doświadczeń.

 

 

Uczelnia w mediach
Stypendia UW dla Palestyńczyków

Uniwersytet Warszawski umożliwi realizację studiów osobom z Palestyny. – Wierzymy, że umożliwienie studentom z Palestyny kontynuowania nauki na Uniwersytecie Warszawskim to wyraz naszej solidarności oraz wkład w budowanie lepszej przyszłości, opartej na edukacji i wzajemnym szacunku – mówi prof. Alojzy Z. Nowak, rektor UW.

UWażajmy na słowa

Dobór słów jest szczególnie ważny w dyskursie akademickim. 25 września, podczas posiedzenia Senatu UW, rektor prof. Alojzy Z. Nowak zainaugurował kampanię informacyjno-edukacyjną „Hejt boli. UWażajmy na słowa”. To akcja zainicjowana przez studentów i rzeczniczkę akademicką ds. studenckich i pracowniczych Uniwersytetu Warszawskiego.

Pomoc UW dla powodzian

Prof. Alojzy Z. Nowak, rektor UW, i społeczność Uniwersytetu wyrażają solidarność ze wszystkimi osobami, które ucierpiały w wyniku powodzi w południowej Polsce. Władze uczelni uruchomiły zbiórkę darów dla poszkodowanych. Osoby studiujące na UW, których rodziny zostały dotknięte kataklizmem, mogą ubiegać się o przyznanie wsparcia materialnego i zwolnienie z opłat związanych z kształceniem oraz zakwaterowaniem w akademikach. Trwa zbiórka finansowa. Wsparcia udziela też Samorząd Studentów UW.

Współpraca z Poland in Silicon Valley Center for Science, Innovation, and Entrepreneurship

11 września Uniwersytet Warszawski wraz z siedmioma innymi polskimi uczelniami podpisał umowę o współpracy z Poland in Silicon Valley Center for Science, Innovation, and Entrepreneurship. Wspólne działania będą dotyczyły m.in. promowania i publikacji wyników badań naukowych oraz współpracy z przemysłem prowadzonych przez uczelnię.

Rektor UW przewodniczącym Komisji KRASP

Prof. Alojzy Z. Nowak, rektor UW, został przewodniczącym Komisji ds. Innowacyjności i Współpracy z Gospodarką Konferencji Rektorów Akademickich Szkół Polskich w kadencji 2024–2028.

UW partnerem Forum AI w Karpaczu

Forum AI organizowane w ramach XXXIII Forum Ekonomicznego w Karpaczu to pierwsze w Polsce tak duże wydarzenie łączące ludzi zaangażowanych w wykorzystanie sztucznej inteligencji. Wiedza, doświadczenie i biznes spotkają się w jednym miejscu. – Na naszych oczach ma miejsce kolejna światowa rewolucja, którą można porównać do tej przemysłowej z przełomu XIX/XX wieku – mówi prof. Alojzy Z. Nowak, rektor Uniwersytetu Warszawskiego. Świat już z powodzeniem wykorzystuje jej zdobycze, co podbudowane jest wysoce zaawansowaną nauką.

Powrót studentów z Nigerii

2 września na warszawskim Okęciu wylądował samolot, którym studenci afrykanistyki i ich opiekunka wrócili do kraju. Starania podejmowane przez władze Uniwersytetu Warszawskiego we współpracy z Ministerstwem Spraw Zagranicznych, służbą konsularną i dziesiątkami innych podmiotów przyniosły w końcu oczekiwany rezultat.

Biuro Prasowe

Krakowskie Przedmieście 26/28

Pałac Kazimierzowski, I piętro, pok. 11 oraz II piętro, pok. 29B

 

kontakt dla mediów:

tel. 22 55 20 740, 22 55 20 656, 22 55 24 066

e-mail: media(at)uw.edu.pl

 

redakcja strony internetowej UW:

tel. 22 55 20 661, 22 55 20 990

e-mail: redakcja.www(at)uw.edu.pl

 

redakcja pisma uczelni „UW”:

tel. 22 55 20 990

e-mail: pismo-uczelni(at)uw.edu.pl

 

pon. – pt., 8.00 – 16.00

 

https://twitter.com/UniWarszawski

Rzecznik prasowy

dr Anna Modzelewska (biogram)

rzecznik@uw.edu.pl
tel. 22 55 20 740

Zespół Biura Prasowego

Patrycja Dudek

Katarzyna Jäger

Olga Laska

Daiwa Maksimowicz

Olga Najfeld

Maciej Seweryn

Justyna Weber

Karolina Zylak

Pytania w sprawie kontaktu do ekspertów, prosimy kierować na adres: media@uw.edu.pl.

Adresy mailowe pracowników można także sprawdzać samodzielnie, korzystając zSpisu Pracowników >>

Dziennikarzy zainteresowanych otrzymywaniem komunikatów prasowych prosimy o dopisanie się do listy mailingowej mediów.

Zadania Biura Prasowego

→ kompleksowa obsługa mediów, w tym m.in. obsługa prasowa wydarzeń i projektów, pośredniczenie w kontaktach mediów z pracownikami,

→ prowadzenie stron internetowych uczelni: www.uw.edu.pl, en.uw.edu.pl,

→ przygotowywanie Sprawozdania rocznego rektora UW, pisma uczelni „UW”, materiałów informacyjnych,

→ przygotowywanie materiałów filmowych,

→ obsługa narzędzi komunikacyjnych: mailingu (dla odbiorców wewnętrznych), newslettera (dla odbiorców wewnętrznych i zewnętrznych), aplikacji Mobilny USOS (informacja dla jednostek dot. modułów aplikacji służących do komunikacji ze społecznością – pdf), konta twitter.com/UniWarszawski.

 

Biuro dba o spójność komunikacji uczelni poprzez wspieranie jednostek: opiniowanie i konsultowanie ich działań o charakterze informacyjnym lub promocyjnym, a także monitorowanie samodzielnych działań jednostek w tym zakresie.