Co robią z nami media społecznościowe? Wpływ na psychikę, bańki informacyjne, konsumeryzm to piąta debata z cyklu „Widoki na przyszłość” organizowanego przez Klub Absolwentów Uniwersytetu Warszawskiego.
Liczba użytkowników mediów społecznościowych na świecie wciąż rośnie i niedługo osiągnie 3 miliardy. Od ich upowszechnienia mija dekada, a ich twórcy są dziś jednymi z najbogatszych ludzi na świecie. Inaczej wyglądają nasze praktyki towarzyskie i uczuciowe, podróże, konsumpcja kultury, zdobywanie wiedzy, społeczny aktywizm czy polityka. Rewolucyjne zmiany dotknęły także gospodarki, tworząc nowe branże i zawody oraz doprowadzając do bankructwa i bezrobocia w innych branżach i zawodach. Z tej perspektywy dyskutanci przyjrzą się wpływowi serwisów społecznościowych m.in. na relacje międzyludzkie, dobrostan psychiczny czy decyzje zakupowe. Czy te zmiany mają wspólny mianownik? Czy jesteśmy świadomi ich charakteru i kierunku? Czy mamy na nie wpływ?
Paneliści:
- dr Dominik Batorski (Interdyscyplinarne Centrum Modelowania Matematycznego i Komputerowego, współtwórca SmartNet),
- Anna Borkowska (NASK),
- red. Agata Szczęśniak (oko.press, Gazeta Wyborcza),
- dr hab. Jacek Wasilewski (WDIiB UW).
Moderator: Filip Konopczyński (absolwent WPiA i MISH UW)