19 października odbędzie się otwarcie Centrum Analiz Medialnych Uniwersytetu Warszawskiego.

 

CAM UW to laboratorium wyposażone w aparaturę do badań zawartości i odbioru mediów, m.in. nad wirtualną i rozszerzoną rzeczywistością, a także narzędziami do biometrycznej analizy reakcji odbiorcy (m.in. eyetracking, facetracking i EEG).

 

W centrum są prowadzone badania odbioru gier video, reakcji emocjonalnych gracza; analizy i eksperymenty z zakresu UX (ang. user experience) w grach i aplikacjach mobilnych; badania odbioru komunikatów perswazyjnych, np. reklam czy spotów politycznych; analizy zachowania osób korzystających z gogli do wirtualnej rzeczywistości.

 

Podczas otwarcia, które odbędzie się o godz. 11.00 na Wydziale Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii UW (ul. Bednarska 2/4) będzie można przetestować sprzęt i posłuchać o jego możliwych zastosowaniach, o czym opowiedzą eksperci.