UW ma najlepszy gadżet promujący rekrutację na studia oraz hasło na obchody jubileuszu dwusetlecia istnienia. Taki jest werdykt jury konkursu Genius Universitatis.
Kapituła konkursu Genius Universitatis od pięciu lat nagradza najlepsze kampanie rekrutacyjne uczelni. Ocenia je w sześciu kategoriach: reklama prasowa, gadżet promocyjny, event wspierający rekrutację, fanpage uczelni na Facebooku, film promujący uczelnię, serwis rekrutacyjny.
W kategorii gadżet promocyjny wspierający rekrutację pierwsze miejsce w konkursie zdobył Uniwersytet Warszawski za kalejdoskop. Uniwersytecki gadżet zdobi 200 określeń charakteryzujących uczelnię – np. różnorodny, ciekawy, innowacyjny, unikatowy. To urządzenie optyczne zostało wynalezione 200 lat temu, jest więc równolatkiem UW. Drugie miejsce w tej kategorii zajął Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu, a trzecie – Uniwersytet Śląski. Uniwersytecki kalejdoskop miał 25 konkurentów.
UW został doceniony także nagrodą specjalną za hasło towarzyszące jubileuszowi dwusetlecia uczelni „Dwa stulecia, Dobry początek”. Hasło i logo jubileuszu stworzyła agencja Bravo Bodoni. Prof. Maria Poprzęcka tak uzasadniała dwa lata temu ten wybór: – Hasło „Dwa stulecia. Dobry początek” odnosi się do przeszłości i w dosyć dowcipny sposób sygnalizuje coś nowego. To nie jest nudne, oczywiste, redundantne hasło. W tym haśle jest energia, energia podszyta poczuciem humoru, a ja uważam, że to zawsze bardzo dobrze działa – mówiła przewodnicząca komisji.
Jury Genius Universitatis kierowało się takimi kryteriami, jak: nowatorstwo pomysłu, spójność stosowanego narzędzia marketingowego z deklarowanym hasłem i wartościami uczelni, czytelność i przyjazny charakter przekazu informacji rekrutacyjnej, estetyka i wartość artystyczna wykonania. Do konkursu zgłosiło się 50 uczelni. Zakwalifikowało się 171 prac.
Plebiscyt na najlepsze kampanie rekrutacyjne uczelni zorganizowało Wydawnictwo „Perspektywy” i portal Marketing przy Kawie. Wyniki konkursu ogłoszono 26 lutego na Gali Międzynarodowego Salonu Edukacyjnego Perspektywy 2016.