Nie mogę się dodzwonić pod numer alarmowy 800 190 590 Narodowego Funduszu Zdrowia. Czy on działa?

Tak, numer alarmowy 800 190 590 działa i jest obsługiwany również w języku angielskim. W przypadku pytań dot. koronawirusa w pierwszej kolejności należy dzwonić właśnie pod ten numer.

 

Co konkretnie mam zrobić, jeżeli pojawią się u mnie niepokojące objawy?

Zgłoś się telefonicznie do warszawskiej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej lub bezpośrednio do oddziału zakaźnego lub oddziału obserwacyjno-zakaźnego. Lista oddziałów w Warszawie:

  • Warszawa – Praga-Południe – Wojskowy Instytut Medyczny, Klinika Chorób Infekcyjnych i Alergologii, Szaserów 128;
  • Warszawa – Wola – Wojewódzki Szpital Zakaźny w Warszawie, Oddział Chorób Zakaźnych, Wolska 37;
  • Warszawa – Mokotów Centralny Szpital Kliniczny MSWiA, Oddział Chorób Wewnętrznych i Hepatologii, ul. Wołoska 13.

 

Czy mam zrezygnować z zaplanowanego wyjazdu do innego kraju niż te wymienione w dotychczasowych komunikatach, tj. Chiny, Hongkong, Korea Południowa, Włochy, Iran i Japonia?

Ponieważ lista krajów, w których odnotowano zachorowania wydłuża się z dnia na dzień należy:

  • zapoznać się z aktualną sytuacją epidemiologiczną w danym kraju na dany dzień zgodnie
    z rekomendacjami Ministerstwa Spraw Zagranicznych RP oraz władz danego państwa;
  • skontaktować się z uczelnią / instytucją zagraniczną i ustalić, czy nie zostało anulowane wydarzenie, w którym planowane było nasze uczestnictwo oraz zapoznać się z rekomendacjami władz lokalnych;
  • w porozumieniu z kierownikiem jednostki UW podjąć ostateczną decyzję o wyjeździe bądź jego anulowaniu.

 

Osoby, które decydują się na wyjazd muszą być świadome wszystkich konsekwencji takiej decyzji, także finansowych.

 

Czy mogę odzyskać poniesione koszty biletu lotniczego?

To zależy od tego, w jakiej taryfie był kupiony bilet. Informacja ta znajduje się w szczegółach płatności. Zdecydowania większość biletów lotniczych kupowana za pośrednictwem WNT wystawiana jest ze względu na cenę w taryfie BEZZWROTNEJ.

 

Sytuacja jest bardzo dynamiczna i może okazać się, że Twój przewoźnik wyda nowe, korzystne dla Ciebie zasady zwrotów lub nanoszenia zmian: w pierwszej kolejności zapoznaj się z komunikatami dostępnymi na stronie internetowej danej linii lotniczej.

 

  • Restrykcje „NONREF/ NO CHNG” oznaczają, że taryfa jest BEZZWROTNA: nie pozwala na zwrot ani na żadne zmiany. Anulując taki bilet, można uzyskać jedynie zwrot opłat lotniskowych. Taką dyspozycję można przekazać do Biura Why Not Travel nawet w ciągu 12 miesięcy od daty wystawienia biletu.
  • Jeśli bilet był kupiony w taryfie FLEX – obowiązują zasady modyfikacji lub zwrotów opisane na bilecie. Taki bilet należy anulować przed planowaną datą wylotu.
  • Bilety tanich linii lotniczych mogą być anulowane za dodatkową opłatą. Każdy z przewoźników ma swoje zasady, uzależniając możliwość zwrotu części opłaty za bilet od terminu anulacji i taryfy.

 

Czy Biuro WhyNotTravel (WNT) może pomóc w odzyskaniu kosztów biletu?

WNT nie może stosować innych zasad anulowania biletów niż te, które obowiązują u danego przewoźnika.

 

Przy każdej dyspozycji Kupującego (pracownika, studenta UW) o rezygnacji lub zmianie terminu podróży pracownik WNT kontaktuje się bezpośrednio z daną linią lotniczą, wysyłając dyspozycję anulacji lub zmiany.

 

Jeśli chcesz skontaktować się z Biurem WhyNotTravel po godz. 18.00 w dni robocze lub w czasie weekendu, zadzwoń pod numer alarmowy: +48 570 055 600.