Emilia Sala i Michalina Wójcik, studentki Wydziału Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii UW, zdobyły srebro podczas drugiej edycji konkursu The ICCO University PR World Cup 2023 dla młodych kreatywnych PR-owców. Polki pokonały trzydzieści zespołów z dwudziestu światowych instytucji edukacyjnych prowadzących studia z zakresu Public Relations.

W listopadzie trzydzieści drużyn z Azji, Europy, Afryki i Ameryki Północnej rywalizowało ze sobą w organizowanym przez ICCO (International Communication Consultancy Organization) konkursie dla młodych, kreatywnych specjalistów Public Relations. Pary składające się ze studentów kierunków związanych z PR i komunikacją rozwiązywały zadanie przygotowane przez tegorocznego partnera konkursu – Program Narodów Zjednoczonych ds. Rozwoju (UNDP). Polegało ono na stworzeniu koncepcji kampanii skupionej wokół 13. Celu Zrównoważonego Rozwoju, a następnie zaprezentowaniu jej międzynarodowemu jury w formie wideo. Na przygotowanie pracy konkursowej uczestnicy mieli siedemdziesiąt dwie godziny.

 

Uniwersytet Warszawski reprezentowały studentki z Wydziału Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii (WDIB) Emilia Sala i Michalina Wójcik, członkinie Koła Naukowego Public Relations UW.

 

– Naszą kampanię „LOVE ME BACK –  The Planet” oparłyśmy na pomyśle odwzajemnionej miłości do planety, udowadniając, że miłość jest tożsama z działaniem. Bardzo się cieszę, że nasze spojrzenie na problemy środowiskowe i zamysł kampanii został doceniony przez jury. To wspaniałe uczucie móc pochwalić się międzynarodowym osiągnięciem w świecie PR – mówi Michalina Wójcik.

 

– Srebro w tak prestiżowym konkursie to dla nas ogromne wyróżnienie. Już podczas briefingu z przedstawicielem ONZ wiedziałyśmy, na czym chcemy oprzeć naszą kampanię. Presja czasu oraz pogodzenie pracy nad kampanią ze swoimi codziennymi obowiązkami nie było najłatwiejsze, jednak rezultat był wart każdego wysiłku – dodaje Emilia Sala.

 

PR na światowym poziomie

Prace oceniane były przez liderów branży PR z całego świata, w tym przez Szymona Dziewięckiego, założyciela Koła Naukowego PR UW i zeszłorocznego brązowego medalistę konkursu, oraz dr hab. Alicję Waszkiewicz-Raviv, wykładowczynię z WDIB UW.

 

– Drugi rok z rzędu udowadniamy, że PR w Polsce stoi na najwyższym światowym poziomie. Mamy w Kole i na Uniwersytecie Warszawskim bardzo kreatywnych i ambitnych studentów. Docenia to także branża – biznes dostrzega takie sukcesy i szybko sięga po najlepszych – podsumowuje Szymon Dziewięcki.

 

– Public Relations łączy ludzi wokół celów organizacji, a tym razem w konkursie ICCO cel był wyjątkowo aktualny i istotny globalnie: budzenie świadomości konsekwencji zmian klimatycznych u młodego pokolenia. Jako juror miałam przyjemność i zaszczyt oceniać kilkanaście zgłoszeń od zaangażowanych młodych adeptów szkół PR z całego świata. Studenci PR z Indonezji, Emiratów Arabskich, Indii, Pakistanu i wielu innych podjęli trudne komunikacyjnie wyzwanie. Z powodów etycznych opisanych w regulaminie nie oceniałam polskiej ekipy. Jednak widziałam ich projekt i rzeczywiście wybijał się kreatywnością, ale i szczegółową operacjonalizacją. Z dumą mogę stwierdzić, ucząc już kilkanaście lat na UW, że kształcimy studentów PR na światowym poziomie: praktycznie i inspirująco. Cieszą takie globalne sukcesy obecnych studentek, które potwierdzają nasz poziom dydaktyki public relations – mówi dr hab. Alicja Waszkiewicz-Raviv.

 

Dr Łukasz Przybysz z Katedry Komunikacji Społecznej i Public Relations na WDIB UW dodaje: – Jestem pewien, że wiedza i umiejętności zdobyte przez Emilię Salę i Michalinę Wójcik podczas studiów na WDIB UW przyczyniły się do możliwości zdobycia tego wyróżnienia. Treści, które przekazujemy podczas zajęć na wydziale, w szczególności tych o charakterze praktycznym, prowadzonych przez specjalistów Public Relations, są doceniane przez studentów i przydają się w ich życiu zawodowym. Panie Emilia i Michalina przekonały mnie swoimi pomysłami do zgłoszenia ich do konkursu i zdobyły prestiżową nagrodę. Jestem bardzo dumny z sukcesu naszych studentek i jestem pewien, że to potwierdza ich doskonałe przygotowanie do pracy przy najlepszych kampaniach i działaniach public relations.