14 października ruszyła kampania społeczna „Równoważni”, której celem jest podkreślenie, że na UW nie ma miejsca na dyskryminację, a każda osoba, która jej doświadczyła znajdzie wsparcie na uczelni. Kampania jest jednym z działań podejmowanych przez uniwersytet na rzecz równego traktowania.

Uniwersytet jest instytucją otwartą na różnorodność. Dążymy do tego, aby być miejscem atrakcyjnym, przyjaznym i bezpiecznym dla wszystkich członków naszej społeczności, bez względu na narodowość, płeć, niepełnosprawność czy orientację seksualną.

 

Na Uniwersytecie Warszawskim funkcjonują instytucje, których zadaniem jest działanie na rzecz budowania na uczelni środowiska wolnego od wszelkich form dyskryminacji. Są to rzecznik akademicki, który wspiera członków społeczności akademickiej m.in. w rozwiązywaniu sporów oraz specjalista ds. równouprawnienia, który zajmuje się polityką antydyskryminacyjną, równym traktowaniem i różnorodnością. Na UW istnieje także Komisja rektorska ds. przeciwdziałania dyskryminacji.

 

Jednym z elementów podejmowanych przez UW na rzecz przeciwdziałania dyskryminacji jest kampania „Równoważni”, skierowana do całej społecznością akademickiej. Jej celem jest podkreślenie, że na Uniwersytecie Warszawskim nie ma miejsca na dyskryminację, a każdy kto jej doświadcza znajdzie wsparcie na uczelni. Akcja dotyczy różnych przejawów dyskryminacji: ze względu na płeć, wiek, religię, etniczność, niepełnosprawność czy orientację seksualną.

 

 

Kampania obejmuje serię plakatów oraz działania na profilach uniwersytetu w mediach społecznościowych. Materiały pojawią się także na stronach internetowych i fanpage`ach jednostek. Elementem kampanii jest również film promocyjny z udziałem jej bohaterów – osób z UW reprezentujących różne środowiska, potencjalnie narażone na dyskryminację i nierówne traktowanie, a także cykl materiałów filmowych o rożnych rodzajach dyskryminacji.

 

Materiały uświadamiają odbiorców o tym, czym jest dyskryminacja, mobbing, mowa nienawiści lub jak przeciwdziałać zjawiskom dyskryminacyjnym. Plakaty i posty zachęcają do odzwiedzania uniwersyteckiej strony internetowej www.rownowazni.edu.pl, zawierającej kompleksowe informacje dotyczące przeciwdziałania dyskryminacji.

 

Koordynatorem projektu jest Biuro Promocji. Kampania powstała przy udziale wielu uniwersyteckich jednostek oraz w ścisłej współpracy merytorycznej z dr Anną Cybulko, rzeczniczką akademicką oraz dr hab. Julią Kubisą, specjalistką ds. równouprawnienia.

 

Kampania „Równoważni” wpisuje się  w zalecenia strategii HR Excellence in Research, zakładającej realizację działań w obszarze równego traktowania oraz zwiększenia wiedzy i świadomości w dziedzinie antydyskryminacji.

 

Więcej informacji o kampanii, jak również o dostępnych formach wsparcia, znajduje się na stronie www.rownowazni.uw.edu.pl