Jakie wsparcie potrzebne jest początkującym nauczycielom, kto decyduje się w Polsce na wykonywanie tego zawodu, dlaczego uczniowie rezygnują z edukacji? 9 i 10 maja na te pytania odpowiadać będą uczestnicy konferencji o badaniach edukacyjnych. Wyniki badań zaprezentują eksperci z Uniwersytetu Indiana i UW.
Annual Joint Seminar on Educational Research obędzie się od 9 do 10 maja na Uniwersytecie Warszawskim. Będzie to pierwsze spotkanie poświęcone badaniom edukacyjnym z różnych obszarów wiedzy, które ma służyć upowszechnianiu aktualnych wyników i prowadzeniu wspólnych inicjatyw naukowych przez badaczy z obydwu uczelni.
Udział w seminarium weźmie ponad 50 naukowców. Wyniki badań prowadzonych na Uniwersytecie Warszawskim przedstawią pracownicy wydziałów: Lingwistyki Stosowanej, Pedagogicznego, Filozofii i Socjologii, Biologii, Polonistyki, Geografii i Studiów Regionalnych, Stosowanych Nauk Społecznych i Resocjalizacji, a także ze Szkoły Edukacji PAFW i UW.
Eksperci rozmawiać będą również o mitach dotyczących zawodu nauczyciela w Polsce, robotyce w nauczaniu szkolnym, uczeniu osób z niepełnosprawnościami, nauce argumentacji, edukacji domowej w Meksyku czy poziomie edukacji biologicznej w polskich liceach.
Seminarium rozpocznie się o godz. 9.15 w Sali Senatu Pałacu Kazimierzowskiego (kampus główny UW, Krakowskie Przedmieście 26/28). Wstęp wolny. Konferencja prowadzona będzie w języku angielskim.