Dziesięć wydziałów, czternaście zróżnicowanych tematycznie kursów, partnerzy zewnętrzni i doświadczenia wykraczające poza standardowy proces kształcenia. Trwa rejestracja na kursy w programie „Studenci dla Otoczenia”.
Program „Studenci dla Otoczenia” to innowacyjne kursy warsztatowe, których tematyka jest bardzo zróżnicowana. Część z nich odpowiada na aktualną sytuację społeczno-polityczną, związaną z kryzysem humanitarnym na świecie. Inne dotyczą kształtowania podstaw komunikacji w środowisku wielokulturowym wśród młodzieży czy aktywizacji seniorów w okresie pandemii. Są też projekty, których problematyka związana jest z sektorem usług finansowych, komunikacją bankową czy szeroko rozumianym światem cyfrowym.
Kursy mają za zadanie kształcenie kompetencji praktycznych i społecznych poprzez przygotowanie i realizację projektu na rzecz wybranej instytucji czy grupy społecznej. Rejestracja na zajęcia już się rozpoczęła. Zapisu można dokonać przez system USOS lub e-mailem (w przypadku projektu CoolTUTOR). Kursy mają różną liczbę godzin oraz punktów ECTS, a także inne terminy zakończenia rejestracji.
Lista kursów
- Aktywizacja seniorów – ocena wsparcia udzielanego przez lokalne instytucje samorządowe w okresie pandemii.
- CoolTUTOR – program kształcący kompetencje studentów w zakresie pracy międzykulturowej i pracy z osobami dotkniętymi kryzysem humanitarnym.
- Dialog obywatelski w praktyce – wsparcie rozwoju OSiR w dzielnicy Żoliborz.
- Foresightowe laboratorium społeczne.
- Jasno, szczerze, poprawnie. Upraszczanie komunikacji bankowej w praktyce m-bank.
- Kształtowanie podstaw komunikacji w środowisku wielokulturowym wśród młodzieży.
- Metody i narzędzia zarządzania czasem w świecie cyfrowym.
- Nazwy miejscowe Wawra w ujęciu onomastycznym.
- Pracownia terenowa
- Sieci kobiet dla otoczenia – innowacyjność, kompetencje i działania na przyszłość.
- Studenci dla Otoczenia – kompetencje protoakademickie oraz oczekiwania uczniów wobec studiów wyższych.
- Tworzenie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego. Perspektywa urbanistyczna, prawna.
- X-culture – projekt doradczy dla przedsiębiorstw i/lub przedsiębiorstw społecznych realizowanych w międzynarodowych zespołach.
- Zarządzanie marką i działania marketingowe w sektorze usług finansowych.
Dla kogo?
Program jest skierowany do studentów ostatnich czterech semestrów studiów I stopnia i jednolitych magisterskich oraz studentów studiów II stopnia, w szczególności w obszarze nauk społecznych. Projekty mają formę zajęć dydaktycznych i tutoringowych oraz warsztatów prowadzonych przez pracowników Uniwersytetu Warszawskiego oraz ekspertów zewnętrznych.
Zajęcia mają charakter badawczy, konsultingowy lub wdrożeniowy. Podczas realizacji kursów przewidziano spotkania z partnerami zewnętrznymi, którzy są przedstawicielami instytucji publicznych, lokalnych samorządów, organizacji kulturalnych, turystycznych i społecznych oraz placówek oświaty, a także sektora usług finansowych (mBank, Ośrodek Sportu i Rekreacji dzielnicy Żoliborz, szkoły podstawowe i średnie oraz organizacje działające na rzecz osób z niepełnosprawnościami). Planowane są też badania terenowe oraz prezentacje projektów. Niektóre z nich będą przeprowadzone w międzynarodowych zespołach.
Pierwsza pilotażowa edycja programu odbyła się w semestrze zimowym i została zrealizowana przez Wydział Socjologii. Do drugiej zgłoszono czternaście projektów, które będą prowadzone na dziesięciu wydziałach: „Artes Liberales”, Geografii i Studiów Regionalnych, Nauk Ekonomicznych, Neofilologii, Orientalistycznym, Polonistyki, Prawa i Administracji, Socjologii, Stosowanych Nauk Społecznych i Resocjalizacji oraz Zarządzania.
Program jest realizowany w ramach Zintegrowanego Programu Rozwoju na rzecz UW. Szczegółowe informacje dotyczące projektu znajdują się na stronie: https://zip.uw.edu.pl/