Łucja Samorajczyk, Maja Jeśmanowicz i Karolina Szczęsna stanęły na podium podczas gali finałowej XI edycji Akademii Przedsiębiorczości BraveCamp organizowanej przez Inkubator UW. Prezentacja projektów i wręczenie nagród odbyło się 16 lutego w Bibliotece Uniwersyteckiej.

Organizowany przez Inkubator UW BraveCamp to akademia przedsiębiorczości dla studentów i doktorantów Uniwersytetu Warszawskiego i Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego, dzięki której mogą oni rozwijać swoje projekty biznesowe, naukowe lub społeczne. W tym roku odbyła się po raz jedenasty. Przez niemal tydzień uczestnicy brali udział w warsztatach i konsultacjach z ekspertami i praktykami zajmującymi się biznesem, marketingiem oraz sztuką prezentacji. W czasie zajęć nie tylko pracowali nad swoim projektem, ale też uczyli się negocjacji z inwestorami oraz poznawali sposoby wejścia na rynek.

 

Wystawa, aplikacja i marketplace

Gala finałowa XI edycji BraveCampu odbyła się 16 lutego w Bibliotece Uniwersyteckiej w Warszawie. Twórcy jedenastu wybranych projektów zaprezentowali swoje pomysły podczas trzyminutowych pitchingów.

 

Trzy nagrody główne, Nagrodę Publiczności, Nagrodę Absolwentów i Nagrodę Specjalną UWRC sp. z o.o. zdobyło pięcioro studentów UW.

I miejsce: Łucja Samorajczyk z Instytutu Etnologii i Antropologii Kulturowej za projekt Czy rozpoznajesz swoją wieś?

Laureatka zaprezentowała projekt społeczny zmierzający do stworzenia wystawy zdjęć z różnych miejscowości, zaczynając od rodzinnej gminy zwyciężczyni – Łyse na Kurpiowszczyźnie. Zgromadzone materiały posłużą jako punkt wyjścia do projektowania aktywności animujących lokalną społeczność, np. budowania przestrzeni do rozmowy i dzielenia się historią mówioną.

Dzięki projektowi przyczynimy się do zachowania dziedzictwa kulturowego, które bardzo łatwo nam umyka, czy zaspokojenia potrzeb społecznych np. seniorów mieszkających obecnie często samodzielnie. Byłaby to również ciekawa atrakcja turystyczna.

Łucja Samorajczyk

Łucja Samorajczyk, laureatka I miejsca w XI edycji BraveCampu. Fot. Jarosław Rybusiński/UW

Łucja Samorajczyk, laureatka I miejsca w XI edycji BraveCampu. Fot. Jarosław Rybusiński/UW

II miejsce i Nagroda Publiczności: Maja Jeśmanowicz z Wydziału Zarządzania za projekt QIME

QIME to aplikacja, która pomaga ludziom odkrywać nowe miejsca i spędzać wartościowy czas z bliskimi. Jest odpowiedzią na trudności związane z wyborem aktywności i mobilizacją do wyjścia z domu.

Wszystko zaczęło się od obserwacji rodzinnej. Okazało się, że w rodzinie coraz rzadziej spędzamy czas na zewnątrz. Problem polega na tym, że nie wiadomo, kiedy ani jak to zrobić. Pojawia się paradoks wyboru – nie wiemy, z czego wybrać i ostatecznie nie wybieramy niczego. Zasoby i możliwości są. My też jesteśmy. Nasza aplikacja będzie te dwa elementy łączyć.

Maja Jeśmanowicz

Maja Jeśmanowicz, laureatka II miejsca podczas XI edycji BraveCampu. Fot. Jarosław Rybusiński/UW

Maja Jeśmanowicz, laureatka II miejsca w XI edycji BraveCampu. Fot. Jarosław Rybusiński/UW

III miejsce: Karolina Szczęsna z Wydziału Nauk Ekonomicznych za projekt Marketplace dla usług cmentarnych

Laureatka zamierza opracować platformę, która łączy podmioty z całej Polski zajmujące się czyszczeniem nagrobków z osobami, które tej usługi potrzebują.

Nasze rozwiązanie to marketplace, dzięki któremu można zakupić usługę opieki nad grobem. Platforma jest dostępna na terenie całej Polski i łączy różne podmioty – firmy, instytucje charytatywne i kwiaciarnie. Dodatkowo działamy jako spółdzielnia społeczna, dając zatrudnienie tym, którzy tego potrzebują.

 

Karolina Szczęsna

Karolina Szczęsna, laureatka III miejsca w XI edycji BraveCampu. Fot. Jarosław Rybusiński/UW

Karolina Szczęsna, laureatka III miejsca w XI edycji BraveCampu. Fot. Jarosław Rybusiński/UW

Nagroda absolwentów i UWRC

Podczas gali Demo Night wręczono również Nagrodę Absolwentów poprzednich edycji BraveCampu oraz Nagrodę Specjalną UWRC sp. z o.o. Pierwszą otrzymała Karolina Kozieradzki z Wydziału Psychologii UW za projekt Raindrop – interaktywne workbooki do samorozwoju. Spółka UWRC uhonorowała Szymona Chlebowicza z Wydziału Zarządzania UW za projekt Fundacja proST. To inicjatywa mająca na celu przesunięcie dyskusji na temat nowych technologii oraz cyfryzacji mocniej w stronę człowieka i społeczeństwa, m.in. dzięki realizacji badań naukowych i szkoleń dla odpowiedzialnych społecznie firm.